Komunikat dla nowych wnioskodawców zainteresowanych zawarciem umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne ze ŚwOW NFZ od dnia 01.01.2020 roku
Wnioskodawcy ubiegający się o zawarcie umów obowiązujących od dnia 01.01.2020 roku do dnia 30.06.2022 roku proszeni są o złożenie wniosków do dnia 10.12.2019 roku do godziny 16.00. Wnioski rozpatrywane będą według kolejności ich rejestracji, z uwzględnieniem czasu niezbędnego na analizę i ocenę wniosku.
Do wniosków złożonych po tym terminie zastosowanie ma § 8 pkt. 9 zarządzeniu nr 131/2019/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 1 października 2019 r. w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne.
KOD POSTĘPOWANIA: 13-20-000002/ZPO/12/2/06
Wnioski można składać w następujących zakresach:
na obszarze województwa świętokrzyskiego.
Wnioskodawca może złożyć w Świętokrzyskim Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia, tylko jeden wniosek dotyczący danego zakresu świadczeń ZPO. W przypadku, gdy wnioskujący zgłasza kilka miejsc udzielania świadczeń, składa jeden wniosek uwzględniając w nim każde z miejsc udzielania świadczeń (jedna koperta).
Wnioski sporządzone w formie elektronicznej i papierowej w oprogramowaniu i wersji wskazanej przez Fundusz mogą składać podmioty będące świadczeniodawcami w rozumieniu obowiązujących przepisów oraz spełniające wymagania określone w zarządzeniu nr 131/2019/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 1 października 2019 r. w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne (dalej: zarządzenie).
Wniosek o zawarcie umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne, powinien być sporządzony zgodnie z postanowieniami zarządzenia.
Do zawarcia umowy w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne wymagane są następujące oryginały dokumentów albo ich kopie, potwierdzone za zgodność z oryginałem (na każdej ze stron) przez wnioskodawcę:
Jednocześnie informujemy, iż w systemie informatycznym należy wygenerować wniosek w sprawie rachunku bankowego „do przyszłej umowy”. Wersję papierową stanowiącą wydruk z systemu zawierający kod kreskowy należy dołączyć do wniosku.
Ponadto wyjaśniamy, iż zgodnie z § 8 zarządzenia przygotowując formularz wniosku, wnioskodawca obowiązany jest do:
6. Wydrukowania wersji papierowej formularza wniosku i opatrzenia każdej ze stron czytelnym podpisem lub parafą z pieczątką imienną wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do jego reprezentowania.
Formularz wniosku składa się w zamkniętej kopercie opisanej w sposób wskazany w § 8 ust. 1 pkt 5 zarządzenia. Kopertę z pozostałymi dokumentami umieszcza się w kolejnej kopercie lub innym opakowaniu opisanym: „Oznaczenie wniosku”, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do zarządzenia.
Wnioskodawca składa wniosek w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu oznaczonym zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do zarządzenia. Jeżeli wnioskodawca składa wniosek osobiście otrzymuje potwierdzenie złożenia wniosku, którego wzór określony jest w załączniku nr 5 do zarządzenia.
Wnioskodawca w formularzu wniosku obowiązany jest do zgłoszenia:
Pod rygorem nieważności, wniosek należy sporządzić:
a) w języku polskim;
b) w sposób czytelny.
Jeżeli wniosek zawiera dokumenty składane w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski, sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Świadczeniodawcy realizujący na jednym profilu umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne i na realizację recept (świadczeniodawcy prowadzący apteki), w celu prawidłowego rozliczania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne zobowiązani są do zarejestrowania dodatkowego profilu świadczeniodawcy (realizatora zaopatrzenia) zawierającego dane działalności oraz złożenia wniosku na nowym profilu.
Wszelkie informacje dostępne pod numerami telefonu: 41 36 46 133, 41 36-46-128, 41 36-46-115.
Data publikacji na stronie internetowej: 26-11-2019 r.