Aktualności
Komunikat dla świadczeniodawców
01.12.2015
Komunikat dla świadczeniodawców – zasady prowadzenia list osób oczekujących
Świętokrzyski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Kielcach, w związku z napływającymi informacjami o nieprawidłowym postępowaniu świadczeniodawców podczas wpisywania świadczeniobiorców na listy oczekujących na świadczenia opieki zdrowotnej, przypomina świadczeniodawcom zasady postępowania.
- Świadczeniobiorca, który zgłasza się do świadczeniodawcy w celu otrzymania świadczenia i nie może ono zostać udzielone w dniu zgłoszenia, powinien zostać umieszczony na liście oczekujących w dniach i godzinach udzielania przez świadczeniodawcę świadczeń opieki zdrowotnej, nawet gdy planowany termin udzielenia świadczenia wykracza poza okres objęty umową o udzielenie świadczeń zdrowotnych zawartą z NFZ.
- Świadczeniodawca powinien wyznaczyć planowany termin udzielenia świadczenia wynikający z kolejności zgłoszeń oraz kryteriów medycznych. Świadczeniodawca powinien zaproponować świadczeniobiorcy pierwszy wolny termin udzielenia świadczenia zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
- W przypadku gdy świadczeniobiorca nie może stawić się w wyznaczonym terminie powinien niezwłocznie poinformować o tym świadczeniodawcę. Świadczeniobiorca może to uczynić w dniu wpisu na listę. Świadczeniobiorca ma obowiązek powiadomić świadczeniodawcę również w przypadku, gdy zaakceptuje wyznaczony pierwotnie termin, ale w trakcie oczekiwania wystąpią okoliczności uniemożliwiające mu stawienie się w określonym terminie.
- Świadczeniodawca w wyniku otrzymania informacji powinien wyznaczyć świadczeniobiorcy nowy planowany termin udzielenia świadczenia, tj. dokonać zmiany planowego terminu świadczenia, a także odnotować na liście przyczynę tej zmiany.
Pamiętać jednak należy, że zasady te nie dotyczą osób szczególnie uprawnionych.
Podstawa prawna art. 20 i art. 47c ustawy z dnia 27 sierpnia 2004. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych ( Dz.U. z 2015r. poz. 581 z późn. zm.).