Infolinie NFZ
Infolinie NFZ
Telefoniczna Informacja Pacjenta – 800 190 590
Działa całodobowo przez 7 dni w tygodniu.
Dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta można uzyskać informacje dotyczące między innymi:
- danych teleadresowych placówek medycznych i gabinetów mających umowę z NFZ,
- danych teleadresowych placówek NFZ,
- zasad korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej,
- zasad i miejsc udzielania pomocy medycznej w nocy, weekendy i święta,
- zasad udzielania świadczeń i funkcjonowania systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego,
- dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń, systemu e-WUŚ, systemu ZIP, wysokości składki, zasad uzyskania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego,
- zasad koordynacji systemów zabezpieczenia zdrowotnego w krajach Unii Europejskiej,
- zasad korzystania i miejsc wykonywania świadczeń w ramach programów profilaktycznych finansowanych przez NFZ.
Ogólnopolska infolinia dla pacjentów onkologicznych – 22 755 11 55
Działa 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia
Uruchomiona została w związku z wprowadzeniem pilotażu sieci onkologicznej w województwach świętokrzyskim i dolnośląskim, ale jest przeznaczona dla pacjentów z całego kraju.
Dzwoniąc pod infolinię onkologiczną można między innymi dowiedzieć się:
- jak zarejestrować się do onkologa,
- co to jest karta DiLO,
- jakie są terminy wizyt,
- jakie placówki zajmują się leczeniem,
- jakie poradnie istnieją w danym regionie,
- jakie szpitale działają w sieci,
- na czym polega sieć onkologiczna.
Źródło: Wydział Świadczeń Opieki Zdrowotnej